یامَن اِسمُهُ دَوا وَ ذِکرُهُ شَفاء...

یامَن اِسمُهُ دَوا وَ ذِکرُهُ شَفاء...

یامَن اِسمُهُ دَوا وَ ذِکرُهُ شَفاء...
دانی که خدا چرا تو را داده دو دست؟
من معتقدم که اندر آن سرّی هست
یک دست به کار خویشتن پردازی
بادست دگر ز بی کسان گیری دست...

مؤسسه خیریه شفاگستر کوثر در تاریخ 1392/03/18 تحت شماره 1380 و شناسه ملی 10590043253 در اداره ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده است... ایمیل ارتباطی ما... shafa.kosar@chapar.in
شماره سامانه پیامکی مؤسسه:
10002536628839
شماره حساب های رسمی مؤسسه خیریه شفاگستر کوثر آماده دریافت کمک های نقدی خیرین محترم می باشد.
حساب جاری طلایی بانک سپه :
1158800119011
عابر بانک سپه :
1158301249212
شماره کارت سپه:
5892101105510131
شماره حساب جام:
4824426919
حساب کوتاه مدت ملت:
4820079816
شماره ملت کارت :
6104337997546930

*نشانی دفتر مؤسسه خیریه شفاگستر کوثر
قم خیابان هفتم تیر
خیابان پرستار
مسجد حضرت زینب کبری سلام الله علیها


*نکاتی در باره ی مؤسسه خیریه شفاگستر کوثر:
ـ فعالیتهای مؤسسه محدودیت زمانی و مکانی ندارد.
ـ عضویت یک ساله است و در صورت درخواست عضو پس از یک سال تمدید خواهد شد.
ـ پرداخت حق عضویت از طرف عضو میتواند یکجا در آغاز عضویت و یا هر ماه پرداخت شود.
ـ حق عضویت هر عضو در یک ماه حداقل صد هزار ریال است.
ـ نحوة پرداخت حق عضویت از طرف عضو به صورت نقدی به رابط معرفی شده به وی میباشد و یا واریز به حساب مؤسسه میباشد..
ـ هر عضو میتواند نسبت به عضوگیری با هماهنگی رابطین اقدام کند.
ـ هر عضو میتواند نسبت به معرفی بیماران نیازمند اقدام کند.
ـ درباره بیماران نیازمند معرفی شده، پس از بررسی و تحقیق با حفظ کرامت وی، کمک هزینه پرداخت میشود
ـ سقف پرداخت کمک به بیماران نیازمند حداکثر ده میلیون ریال است.
ـ کمکها به بیماران نیازمند شامل؛ ویزیت پزشک، هزینه های آزمایشات، دارو، معالجات و ...
(در صورت وجود خیّر و بانی خاص و درخواست وی مبنی بر ارائه کمک نقدی و جنسی و جهزیه به نیازمندان، اقدام خواهد شد)
ـ پیشنهادات و نظرات سازنده هریک از اعضاء موجب پویایی مؤسسه خواهد بود.

طول عمر بیشتر با کمک به دیگران ...

چهارشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۳، ۰۸:۱۲ ب.ظ

کمک کردن به دیگران شاید در نگاه اجتماعی یک حرکت مثبت رو به جلو تعبیر شود و در نگاه روانشناختی، رفتاری که منجر به رضایت درونی می‌شود. اما بد نیست بدانید که خیرخواهی و مهربانی در حق دیگران، به سلامتی جسمی و طول عمر افراد هم کمک می‌کند.


کمک کردن به دیگران شاید در نگاه اجتماعی یک حرکت مثبت رو به جلو تعبیر شود و در نگاه روانشناختی، رفتاری که منجر به رضایت درونی می‌شود. اما بد نیست بدانید که خیرخواهی و مهربانی در حق دیگران، به سلامتی جسمی و طول عمر افراد هم کمک می‌کند. پاول پیرسال، روانشناس آمریکایی در کتاب خود با نام «نسخه لذت» می‌نویسد: «تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مهربانی و کمک کردن به دیگران نه تنها یکی از لذت بخش‌ترین اعمال انسانی، است بلکه بزرگترین کمکی است که می‌توانید به سلامتی خود و دیگران کنید، حس مهربانی عاری از نفس‌پرستی، فواید بسیار عالی بر سلامتی خواهد داشت.»

دکتر لاری دوسِی هم در کتاب «معنا در پزشکی» می‌گوید: «نوع‌دوستی مثل دارویی جادویی عمل می‌کند؛ هم تاثیراتی مثبت بر فردی که کمک را انجام می‌دهد خواهد داشت، و هم بر فردی که کمک را دریافت می‌کند. حتی می‌تواند واکنش‌های سالمی نیز در فردی که دور ایستاده و این کمک را نظاره می‌کند، ایجاد می‌کند.»

تحقیقات بسیار زیادی انجام گرفته است که تاثیرات مثبت مهربانی را بر سلامتی به اثبات می‌رساند. آلِن لوک، محقق و نویسنده، نتایج بخشی از این تحقیقات را در کتاب نیروی شفابخش نیکوکاری آورده است. او می‌نویسد که کمک به دیگران باعث داشتن دیدگاهی خوش بینانه‌تر و خشنودتر می‌شود، حس سلامتی، نشاط و رضایت را ارتقاء داده و سطح انرژی بدن را افزایش می‌دهد. همچنین موجب کاهش حس تنهایی، افسردگی و ناتوانی شده و حس ارتباط با دیگران و آرامش را بیشتر می‌کند.

او معتقد است که نوع دوستی و کمک به دیگران رویکرد مثبتی به افراد می‌دهد که منجر به افزایش طول عمر، بهبود خواب، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش درد می‌شود. اما کمک کردن به دیگران چطور می‌تواند چنین تاثیرات مثبتی داشته باشد؟

یکی از دلایل این است که کمک کردن به دیگران ذهن ما را تا حدودی از مشکلات فارغ کرده و استرس را کاهش می‌دهد. در واقع بخشی از نیروی جسمی و روانی ما صرف مشکلات دیگران شده و با کمک به حل این مشکلات به فرد احساس توانمندی، مفید بودن و خشنودی می‌دهد.دکتر هربرت بنسون، متخصص قلب شناسی در دانشگاه هاروارد که بیش از ۳۰ سال در تحقیقات علمی شرکت داشته است، می‌گوید: «وقتی به دیگران کمک می‌کنیم باعث می‌شود خودمان را فراموش کنیم. دلیل دیگر این است که وقتی مهربانی می‌کنیم، بدنمان با ایجاد یک حس خوب که اعتماد به نفس و سلامت ما را ارتقاء می‌دهد، به ما پاداش می‌دهد. این واکنش وقتی بدن مواد شیمیایی به نام اندورفین می‌سازد، تحریک می‌شود. این اندورفین‌ها موادی طبیعی شبه مورفین هستند که حس آرامش در ما ایجاد می‌کند. علاوه بر ایجاد این حس خوب، به کاهش شدت پیام‌های درد که به مغز فرستاده می‌شود نیز تاثیر دارند.»

برای سود بردن از تاثیرات مثبت مهربانی بر سلامتی، لازم نیست حتماً کارهای بزرگ انجام دهیم. درواقع، ثابت شده است که کارهای خیلی کوچک، ساده و معمولی هم می‌تواند سلامت جسمی شما را ارتقاء بخشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی